Blåser, försenat tåg, max, wallander!

Niklas körde och jobba idag, en surig människa minder i huset.

Sally ringde och fråga om jag ville följa med till Ystad hon skulle träffa mamma och Hemi skulle bada. Jag snabba mig som fan för tåget skulle gå 15.22 när kl var 14.55 gick jag hemifrån. Fort gick det med hela vägen så pass fort att jag har fått blåsor under foten AJ. Det tog 17 min att gå till tåget som vanliga fall tar 25 min. Jag tror att det var eld spår efter mig. Jag måste ha sett jätte rolig ut när jag gick. När vi kom på tåget så säger dom först att
- Vi måste in vänta ett annat tåg innan vi kan köra.
Okej tänkte jag det tar inte så lång tid.
- Vi har problem med bommar som inte vill gå ner.
Jaha, kommer vi till Ystad eller inte?
- Vi har problem med växlarna så tåget kommer inte på rätt spår.
Nähä??
- Ni som sitter i denna vagn måste byta.
Saken var att jag kunde inte gå av där för där fanns ingen parong bara ett stup. Och jag kunde inte gå igenom med vagnen i gången för där var för smalt, tur att man inte sitter i rullstol.  Alla andra gick utan att hjälpa mig, jag fick typ panik. Så säger tåggubben till mig att du kan inte gå av där du får gå genom tåget, jag skriker till han jag har en barnvagn. Då fick jag panik. Usch. Sen kom tåg tanterna och hjälpte mig, vi fick bära ut vagnen och jag gick med Melwin genom tåget. Äntligen satt vi på rätt vagn. Sen körde tåget! PUUUUST! 55 min försent...

Väl inne i Ystad träffa vi mamma. Vi gick ner till småbåts hamnen men det gick inte att bada där för det var jätte mycket tång, inte så trevligt. Vi gick vidare till hamnen igen skulle kolla in Wallander inspelningarna. Dom hade byggt upp ett tivoli där, undra till vilken film det är...  En sväng till Max blev det med, Hemi gilla att ha maten över allt ja lite mat kom in i munnen med.

Mamma skulle på möte så jag och Sally gick vidare. Sally la Melwin i vagnen hos Hemi så gulligt det var. Ett besök hos Annelie blev det med, min söta tant. Jag fattar inte hur hon orkar att ha ungar hela tiden. Jag fattar att hon orkar med Indra för det gör vem som hells så go som hon är. Jag har funderat länge på att kidnappa henne. Hihi! :) Sally földe mig till tåget för Daniel skulle hämta henne och Hemi, LYX!

Det tog 45 min att gå hem idag, så ont jag hade. Usch...

Pappa är på väg hem nu efter han har varit på sjukan i Halmstad. Han trilla ner i från lastbils flaket idag när han var i Göteborg och slog i axlen och sen huvudet i asfalten. Han sa att han har stått huvudet förr men detta var det värsta han har varit med om. Det blev helt svart en längre tid, usch. Tur att det inte hände något mer. Sen börja han att köra hem för lasten skulle komma ner i tid. Men då börja det att blinka i ögona på han, så han ringde min och fråga om nr till sjukvårdsupplyssningen. Dom sa till han att köra till närmsta sjuka. Och där var inget fel på han. Så nu har han tagit sig ner med buss och tåg till Malmö så snart är han hemma.

Ikväll ska jag se till att lägga mig i tid. Men sen blir det väl att man ligger och kollar på tv som vanligt hela natten. Men ligger man i sängen så sitter man iaf inte här!

Tack Sally för en mycket trevlig dag, det får vi göra om snart igen! :)



Sitter och väntar på det dryga tåg som inte vill köra



Småbåtshamnen i Ystad



Syrran!



Hemi busar på Max



Wallander inspelning



Kusin mys



Systrana knas!



Knas ungen själv, han ska ligga på magen och titta ut!

Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

Beror på hur lik min..2 menyer ??

250 blir väl okej om den ska vara lik min

2009-07-15 @ 00:11:26
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

så söt unge :D

2009-07-15 @ 08:02:45
URL: http://louisenevhage.blogg.se/
Postat av: väldigt



lik sin mamma, och sötare ;)



Inte alls lik pappan, säker på faderskapet?? ;)

2009-07-15 @ 10:04:44
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

gör så :P alltid välkommen tillbaka

2009-07-15 @ 10:25:47
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Heidi

tack så mkt :-)

2009-07-15 @ 12:28:32
URL: http://heromer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0