MIn klient är bara ett BARN!

HALLLLLÅ!

Visst han är bara 16 år, men man är FAN inget barn om man mördar någon.
När man är 16 år, går man i skolan, dricker sig kanske full då och då, spränger en och annan brevlåda, hånglar med en massa brudar, kör moppe, övningskör. Så var 16 åringarna när jag var 16.

MEN IDAG:

  • Stup full varje helj
  • Gör inbrott
  • Skiter i skolan
  • Misshandlar andra
  • MÖRDAR
  • Ute hela nätterna långa
Hur ska detta sluta?
Det måste hända något med samhället.

Jag tycker att redan i skolan ska man få ett "straff" om man gör något som man inte ska. Tex om man mobbar någon, bra ut och ränsa ogräs. Jag tror att mycket för att det händer så mycket i dag i så pass lång ålder är nog mycket för att man inte få sitt straff om man göra fel.
Jag minns så väl när jag bodde på behandlings hem, gjorde vi något som tex sa gubbjävle till en personal så fick vi inte åka hem över heljen eller så blev det ingen veckopeng. Så man sluta och säga det ganska så fort.

Efter som att det är samhället som har våra barn mer än var vi har dom själva så måste det bli hårdare på dagis och i skola.

Jag ska minsan göra allt för att Melwin inte ska bli en dåre, klart att han ska få vara ute på heljen men jag ska veta vem han är med vart han är. Jag vill inte att polisen ringer hem och sägar att din son ligger på sjukhuset och håller på att dö, för att det är någon annan förälder som inte kan uppfostra sitt barn!

Nu säger jag inte att alla 16 åringar är så, men man kan nästan tro det!
(rubriken handlar om dom på 16 åringarna som står åtalade för mordet på Theres Johansson i sthlm)

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag håller med dig! Vad fan har det blivit av samhället idag egentligen? Vad ska det bli av alla barn och ungdomar?! Måste oxå säga att jag faktiskt är en trogen läsare i din blogg, den e rolig:) Kul att allt går bra för dig, och lille Melwin är ju underbart söt. Hoppas allt är bra annars. Kram från din barndomsvän! :)

2009-08-20 @ 06:42:03
URL: http://gullrumpas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helg stavas det ;) varför har du suttit på behandligenshem?

2009-08-20 @ 11:17:31
Postat av: Lee

Du som inte vågar säga vem du är.. Mycket möjligt att det stavas så. Lätt hänt att man trycker på fel knapp. Och varför jag har bott där var väl du för fan inget att göra med.. Eller?

2009-08-20 @ 11:36:45
Postat av: Johanna

Kommentar till den anonyma fegisen:



Lär dig stava själv innan du korrigerar någon annan. Det stavas BEHANDLINGSHEM!!!

2009-08-20 @ 16:43:17
URL: http://finskamumin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0