Må dåligt elller må bra???

Många människor idag har svårt för att gå upp på morgonen, jag var så innan jag fick Melwin. Då var det ofta jag la kvar i sängen och tänkte efter har jag inte ont där eller ont där sluta med att jag stanna hemma. Inte för att jag hade ont igentligen utan för att jag intala mig själv att jag hade ont. 90% av alla sjukdommar idag är psykiska. Att man intalar sig själv att man har ont.

Men det jag vill komma till är att, det är många i dag som har olika "prognoser" som gör att dom kan skylla på att dom mår dåligt. För människa är så att man måste alltid ha något att skylla på sen spelar det ingen roll på vad det är, man måste ha en syndabock, och jag vet och erkänner att jag alltid skyller på någon annan som tex N. Men jag vet att jag gör fel.

Jag har fått en massa funderingar sen jag börjat träffa min Coach. Han sätter igång en massa tankar i skallen på mig och det är fan svin bra. Önskar att många fler fick den chansen att få träffa en människa som han. Han berätta idag att han har en hjärt och lungsjukdom som bland annat gör att han har ett ständingt tryck över brösten. Men han brinner för det han gör, att hjälpa oss. Därför gör han det. Och det är även som han säger att livet är för kort för att bara gå hemma och tycka synd om sig själv.

Vi pratat om tid idag. Bla att jag sover 3 timmar för mycket om natten kollar på tv 2 timmar innan jag ska sova. Det blir 15000 timmar på 10 år. 5 timmar om dynget, tänk vad mycket jag kunde gjort på den tiden ist. Jag ska försöka ändra på det, kanske börja med att gå upp en timme tidigare på morgonen och få lite gjort innan det är dags att ge sig i väg, så kan man vara mer med Melwin på em och kvällen.

Det är mitt liv ingen annans bara jag som kan ändra på det, och jag ska GÖRA det med!

Jag vill inte att Melwin ska ha en mamma som mår "dåligt", som inte har ett nätverk. Så till er alla som mår "dåligt" ta tag i ert liv, för ni har bara ett liv. Ni lever bara en gång. Vill ni sitta där gammal och ska snart dö vara bittra för att ni inte hann med att göra det ni ville? Och sen att man har en massa diagnoser är ingen anldning till att må dåligt. Intala er att ni mår bra för då kommer ni att göra det med, JAG LOVAR! Jag har testat och det går...

Tänke berätta hur man gör livets hjul en dag, väldigt intreesant...

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Intressant läsning!! Sånt här vill jag höra mer om. Riktigt bra inlägg!! Stor kram till dig!

2011-01-05 @ 10:09:15
Postat av: Anonym

Du är en fantastisk tjej Lee,att ha sådan "självinsikt" i så unga år,det bådar gott för framtiden,hoppas att N kan förstå vilken pärla du är.

kram

2011-01-05 @ 14:51:02
Postat av: Christianzainab

A exceptional happy site!

2011-10-20 @ 08:36:23
URL: http://christianzainab.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0