Akuten i 7 timmar, en söndagskväll...

Niklas är den människan som jag känner som är sååå oförsiktig, och stresad som fan!
Han skulle hjälpa sin pappa i söndags med några järnbalkar som är till den nya maskinhallen han ska bygga. Så skulle Niklas ändra järnbalken som hängde i luften, men jag har fått lära mig att när man ska hantera saker som hänger i luften har man rep, för att man inte ska klämma sig, och att man har vantar på sig. Men hade han något av det?? NEJ! Så han kommer i kläm men hela handen. Jag skulle precis ringa och säga att maten snart var klar, men riktigt så blev det inte, Niklas ringer och bölar och jag hörde på han att han hade ont, så berättar han vad som har hänt. Jag blev rädd och arg på samma gång, när fan ska han lära sig att vara förstiktig. Det var bara till att klä på sig ringa mamma och fråga om Melwin kunde vara hos henne. In till Ystad snabbt, lämna Melwin, in till sjukan.
7 timmar fick vi sitta och vänta, slutade med 3 styng. På måndagen så fick han åka in och bli röngad och det vissar sig att han har en fraktur på benet som går från långfingret till handleden, så nu är han gipsad i 3 veckor.

Tror ni att han körde och jobba?

Fan vad jag var arg på han eller jag är det inu, man sätter sig INTE i en lastbil samma dag som man blir gipsad. Han utsätter inte bara sig själv för en fara, alla andra som också är på vägen. Jag hoppas att någon gång under dom hära tre veckorna att polisen stoppar han och får dryga böter, för det räknas som vårdslöshet i trafik. BÖTER OCH INGET KÖRKORT PÅ 3 MÅNADER! Och om den tyska polisen stoppar han så blir det nog inte rolig dom är jätte hårda du får INTE köra utan skor som inte har någon hälrem, undra då vad dom säger när han kommer med en gipsad hand! Jaja, hans liv hans problem.

'

Gnällfisen! Hahahahahahhahahaha...



En ordentlig arbetshanske hade skyddat det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0