Kommunen & ams

Vi fick räkning på dagiset för Melwin, och Niklas har glömt att ändra inkomstuppgifterna.
1200:- Niklas ringde men det kunde dom inte ändra nu, men hade det varit på andra hållet hade dom ändra. Så jävla fult av dom.

Var på AMS igår, jag går in i ungdomsgarantin nästa veckan och då ska jag ha pratktik plats. Jag måste vara där 40 timmar i veckan. Så med andra ord ska Melwin behöva gå på daigs så länge. Jag tycker fan att det är helt sjukt. Det hade väl varit en annan sak om det var ett jonn där jag tjäna pengar, men nu kommer jag att få 130 kr om dagen. Dagens samhälle...

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad var det för fel på den räkningen? :S du skryter ju hela tiden om hur mycket niklas tjänar så klart ni ska betala högsta beloppet...

2010-09-14 @ 22:05:38
Postat av: Lee - Melwins mamma!

Sv: Det är en sak att tjäna mycket, men om lite är skattefritt så ränkas det inte in i inkomsten. Så där har du svar på det med...

2010-09-14 @ 22:48:26
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

det var det dummast jag har hört på länge,menar du att ni skall leva extra gott på skattefria pengar,o sedan få lägre dagisavgift,som vi andra ärliga skattebetalare skall betala för er???

Och ams bidraget som du klagar över,skall vi betala det också,för att du är så jävla lat o inte orkat skaffa dig ett riktigt jobb?Min åsikt är jobbar man inte skall man inte ha en spänn!!! Om man inte är sjuk så klart.

Måtte de borgeliga vinna valet!!!!

Och du skyller ibland på din dysleksi, kungen har det också o sköter ett mycket ansvarsfullt jobb....

2010-09-15 @ 12:53:58
Postat av: Anonym

2010-09-15 @ 12:57:54
Postat av: Anonym

Hur vågar du gå ut här o berätta att Niklas tjänar skattefria pengar,aldrig hört talas om den svenska avundsjukan? Någon kan sätta dit honom och det blir dyrt...

2010-09-15 @ 13:10:50
Postat av: Lee - Melwins mamma!

Sv: jo den kan man inte missa, men som sagt det är staten som har besämt att det är skattefritt!

2010-09-15 @ 13:25:19
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ok,men då är ju inte traktamentet en "inkomst",det går ju åt under resan? Har alltså inget att göra med Niklas verkliga inkomst,som någon påstår att du skryter om,,får inte ihop det riktigt.

2010-09-15 @ 13:35:15
Postat av: Lee - Melwins mamma!

Sv: Öhh???? Skryter om??? Gör jag??? Mer än vad jag visste... Det är väl ändå en inkomst?? Sen att han inte använder det, är en annan sak.. Finns gratis mat, dusch och säng på båten :P

2010-09-15 @ 13:42:49
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Lee - Melwins mamma!

Alla pengar som kommer in är väl för fan en INKOMST????

2010-09-15 @ 13:47:09
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Göran

Fattar inte hur någon kan säga att kungen sköter sitt jobb. Han e ju helt väck. Han e en skam för hela svenska folket. Hedersmord hade varit rätt lösning. Trevlig sida Lee. Lite synd att alla inte skriver ut sitt namn. Fegisar finns överallt.

2010-09-15 @ 14:50:07
Postat av: Anonym

Verkar som jag kommit in i helt stim av mindre begåvade människor,så jag drar mig ur denna sandlådediskussionen!

Sär har jag inte hört sedan jag gick på mellanstadiet,när våra ordförråd inte var så stora.

Jag kan ju skriva vilket namn som helst,PIA,LENA,EVA etc....

2010-09-15 @ 15:06:12
Postat av: Lee - Melwins mamma!

Göran, håller med dig. Jobbet som kungen har kan jag inte kalla för jobb. Det är ju lyxliv!



Sv: Du som inte vågar skriva vem du är...

Nä men du måste vara MINDRE begåvad efter som du inte vågar säga vem du är. Jag vet att du sitter i Ystad och skiver. Skulle bara varit JÄVLIGT roligt att veta vem du är. Sandlådediskussion??? Jaså där ser man. Men du svara visst ändå inte på det jag skrev innan. Och jag vet att du har skivigt här förr inte först gången nu.. Det är du som är som en lite ungen och vågar inte skriva vem du är... Jävla MES!!!

2010-09-15 @ 15:12:38
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Göran

Till anonym.

Låter som en bra ide att du försvinner. Get lost bitch.

2010-09-15 @ 15:21:35
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Förstår inte varför folk ska vara så jävla trångsynta och avundsjuka ibland asså !

Kan man inte bara låta alla sköta sitt..



Jag håller med dig Lee om att det suger att få 135 kr om dagen, det får jag med de dagar jag inte jobbar..

Jobbar typ deltid, så alla andra dagar får jag ungdomsgarantin..

Men det hjälper knappt.. säg att de rör sig om 1500-2000 kr i månaden för mig..

Även om min sambo tjänar bra så hjälper det inte..

Vi har ändå knappt något över när månaden går mot löning igen..

Så jag förstår dig !

2010-09-15 @ 15:31:28
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0