Döden

Döden är inget att vara rädd för, alla kommer vi dit en dag. Förr eller senare.

Jag är inte rädd för döden, jag har accepterat att jag kommer att dö en dag. En dag är det min tur att ligga i jorden, och till den dagen vill jag att alla ska veta hur jag vill ha det då. Jag pratar ganska så ofta om döden men dom närmsta. Hur jag vill ha det den dagen jag dör. Jag menar för det kan ju hända i morgon, eller om 60 år. Det är ingen som vet. Niklas hatar att prata om det, han vill inte acceptra att han ska dö. Han bli helt stel, tyst och sen nästan lite ledsen ut när man tar upp det. För jag vill ju veta hur han vill ha det när den dagen kommer för han. Han som är så mycket ute i trafiken. Jag vet hur mamma och pappa vill ha det, jag vet hur jag själv vill ha det.

En dag kommer vi alla att vara där, det är bara till att acceptrar det!

Kommentarer
Postat av: Petra - mamma till Jesper <3

Det är bra att kunna prata om det och veta hur man vill ha det, vi har inte pratat om det men man får kanske göra det för man vet aldrig vad som händer.. S har ju ett jobb där vad osm helst kan hända.. Kan ju få en skopa i huvet eller nåt..

2010-05-12 @ 11:06:31
URL: http://pesp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0