Sv till Magdalena

Jag får väl hänga ut hela livet så att du ska hänga med.
Niklas vill INTE att jag ska jobba, han vill att det ska vara någon hemma hela tiden. Mycket därför har jag inte jobbat innan plus att jag vill vara med Melwin. Jag bryr mig inte att han jobbar han kan få jobba mer om han vill, men saken är det att Melwin behöver sin pappa med, han behöver sin pappa lika mycket som sin mamma.
Jag kan säga som så här, att när allt är betalt precis allt. Är det runt 8.000:- på att lägga på skit ibland mer. Behöver man jobba så mycket då? Nä. Det behöver man inte.

Att jag inte har flyttat har varit för att jag ÄLSKAR människa som jag bor med, det är han jag vill leva med. Men det funkar inte att han ska jobba så mycket som han gör. Det funkar inte att jag ska göra allt själv. Det var som jag sa till han när vi var sjuka att han fick stanna hemma, men det kunde han inte. FÖR HAN SLICKAR RÖV PÅ JOBBET! Jag är såååååå jävla trött på det! Niklas jobbar röven av sig där, han ställer alltid upp, ber sig aldig fri. Semester har han tagir 2 veckor på 3 år.

Jag önskar att jag kommer att få ett jobb där man måste jobba lika mycket så kan han få känna på hur det är att sitta hemma och glo. Pengar är inte allt, har man så man klarar sig och lite till så går det toppen. Varför ska man ha en massa pengar på banken när man är ung, när man inte har tid att göra något för man måste jobba? Sen när man är gammal orkar man inte göra något för man har ont överallt för man har jobbat röven av sig? vad finns det för Mening med det? Jag ser ingen i det iaf.

Allt jag köper kommer i från mina egna pengar, han lägger inte en krona på mig. Jo på mat och cigg det är allt, sen är det inget mer. Konstigt att man ville han en ny soffa när den andra var halft uppäten, men det var inte jag som sa att han skulle köpa någon ny just nu! Ny kamera ja det vill jag ha, men det får jag köpa den dagen jag har pengar till det. Ny data köpte Niklas i julas, pga att den andra var gammal och hade gått i sönder.
Om Niklas hade kört 2 turer minder i månaden så hade det inte varit något problem... När man inte vet all fakta kan man inte lägga näsan i blött i heller...

Jag kommer antagligen för sommarjobb, jag kan SÄTTA mitt liv på att han inte kommer att jobba minder. Han kommer att jobba mer, för jag är ändå inte hemma så då kan han lika bra jobba.

Så ligger det till!!!

Kommentarer
Postat av: Magdalena.

jag vet mycket mer än du tror.

2010-03-21 @ 08:56:14
Postat av: Magdalena.

O dessutom så skriver du att Melvin behöver sin pappa. Han behöver en mamma som inte lämnar bort honom på hans ett årsdag också. (DET var hjärteskärande att läsa!) O ja, jag vet att du skrev att de va för att "niklas kommer hem så vill inte att han ska höra på oss" (då kunde du sovit där med honom.) O för att du skulle på fest dagen efter.. Det värsta som finns är barn som far illa..

2010-03-21 @ 09:05:29
Postat av: Tuffe Uffe

Spelar ingen roll hur man firar ett barns ettårsdag, han är ju bara ett år och knappt medveten om sin egen existens. Finns alltså ingen idé med att lägga ned någon möda ännu. Du skulle lika gärna kunna bjuda honom på inkokt ål med vaniljsås. Reaktionen blir likadan. Han märker ingen skillnad. Bättre att vänta tills han blir äldre med att verkligen fira födelsedagen. Nu behöver han bara föda, värme och mänsklig kontakt istället för tårtor och krystade tillställningar som bara är slöseri med både din och dina vänners tid.

2010-03-21 @ 10:09:08
Postat av: Camilla

Jag håller med Tuffa Uffe, han vet inte vad det är för dag ändå. Om jag inte minns helt fel så var Lee och Melwin på badhuset och att hon åkte på kvällen. Det hade varit en annan sak om Melwin hade varit 3 4 år.

2010-03-21 @ 19:14:07
Postat av: Annelie

Nu är det så att melwin var hos mig på sin 1 års dag.

Lee åkte hem precis innan melwin skulle lägga sig och han fick en SKIT fin dag på badhuset. Vad F*n gör det om han är här när han sover på sin födelsedag?? Det är bättre att man löser det man har än att smita ifrån det. Melwin är så liten fortfarande så han förstår inte ett dugg. Han fick paket och några timmars lek på badhuset och precis innan han skulle lägga sig så kom hans mormor ner till oss och grattulerade. OBS Melwin lägger sig kl 19. Lägg inte era förbaskade näsor i blöt. Lee har gjort många saker som är fel och det gör han med.. det gör väl alla någon gång i ett förhållande. sluta vara så förbannat löjliga.

2010-03-21 @ 21:52:50
Postat av: Annelie

Det är hemskt att någon attackerar henne när hon sitter här och öppnar sig om allt.. hon är en rak och ärlig männsika..och ja ibland är det inte hennes fördel. har ni aldrig sagt gjort skrivit någon som inte blev riktigt rätt. men man ska aldrig ta bort någon känsla i efterhand bara för man ångrar sig, Lee ska kunna titta tillbaka i sin blogg längre fram i tiden och se hur hon tyckte då osv, hur hon växt i sig själv. Man säger saker när man är arg som man inte menar.(och det vet niklas om) Självklart är det inte ok. Men det är något man måste lära sig själv. Jag tycker du ska stå på dig lee. Du är en bra mamma och du prioriterar rätt i dem flesta lägena annars har du oss när och kära som kan hjälpa dig igen på rätt spår. Jag älskar dig och jag tycker du försöker så gott du kan. Det är vi som bryr oss om dig och niklas som vet..som vet hur det egentligen ligger till. det enda du och niklas behöver just nu är varandra och folk ni kan vända er till.

2010-03-22 @ 01:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0