Haiti

Sitter och läser inne på aftonbladet om haiti.
Det handlar om barn, barn som inte har någon mamma och pappa mer.
En bild på en pojke som är 3 år och har ingen mer.
Båda mamma och pappa är borta.
En flicka som tarhandom sin lillebror, maten hon hittar ger hon till han.
Hon är 12 år och han är 6. Dem bor på gatan.
Jag tycker så synd om alla barnen på Haiti, barn som är bara några månader gamla som inte har någon mamma och pappa. Jag vill bara hjälpa dem, vi har stänkt 100 kr. Funderar på mer.

Vi pratar just om detta igår, då kom det upp att Sverige har massa problem med.
Men saken är att det är inte staten som skänker en massa pengar det är privat personer som gör det.
En sa igår att i Malmö finns det massor av barn (svenska) som bor på gatan. Hade media uppmäksammat det precis som på Haiti hade folk säker sänkt pengar till dom med.

Massor av tankar går till människorna på Haiti...



Våra föräldrar dog så jag tar hand om Wenson. Jag lägger honom och väcker honom. Om jag hittar någon mat så ger jag det till honom. Tre gånger om dagen så tvättar och badar jag honom. Han leker på marken och blir så smutsig. Han förstår inte så mycket men vaknar ibland med ett ryck. Jag har mardrömmar. Jenny Michele, 11, och Wenson Michele, 6. Båda föräldrarna döda.

Kommentarer
Postat av: Jessica♥Mamma till Leia

sv: såg nu att de är på vår andra dator som allt blev knasigt.. Din blogg ser ut som förr. ;)

2010-01-24 @ 15:43:01
URL: http://mammajesssi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0