Tänker mig bort...

Tänker mig bort på vad jag ville bli när jag blev stor...
Jag sa alltid när jag var lite att jag ville bli ridande polis eller köra lastbil. Jag vill bli Polis men inte till häst, känns som det är tråkigt. Inte tråkigt att rida men att vara ridande polis.
Men ska jag försöka bli polis måste jag plugga upp alla tråkiga ämmnen först, känns som att det orkar jag inte just nu. Och köra lastbil känns som att jag kan glöma det ganska så mycket. För det finns ju inte precis 7-16 jobb att köra lastbil. Eftersom Niklas kör så finns det ingen möjlighet till det. Det är väldigt tråkigt för jag kan inte jobba med det jag vill. Och om man ska jobba som polis så är det också kvällar och helger så det funkar inte det i heller. Ibland blir jag så ledsen för det jag vill jobba men kan jag inte, för Niklas. Precis som det är alltid annars, NIKLAS! Det tråkiga är att han kan INTE tänka sig att byta jobb för att jag ska få lite möjligheter. Men men, skulle lyssnat på mamma! Hon sa alltid träffa inte en lastbilschafför! Men men...

Det kanske ändrar sig, eller så får jag göra det när Melwin är stor nog och klara sig själv!
Det löser sig.



Den skulle jag haft om jag var Polis!

(Missa inte inlägget innan)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är också tillsammans med en lastbilschaufför... men han har förmånen att ha 7-16 jobb och endast mån-fre så sådana jobb finns. Han kanske kan byta jobb??

2010-08-18 @ 16:46:36
Postat av: Lena

Hur korkad är du egentligen? Du skyller på Niklas för att du själv är lat. Hade du velat läsa upp betyg så går det väl alldeles utmärkt att göra det under de timmar då Melwin är på dagis.

2010-08-19 @ 15:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0