Det här med att skaffa barn och inte skaffa...

För det första är barn inget man skaffar det är något man får om man har tur.
Jag kan bli så arg och ledsen på folk som skaffar barn bara för att det ska man. Det är inget man SKA det är någon man gör för att man vill man älskar den man lever man och vill ha något tillsammans i stället för en katt, hund eller något annat. Sen har det inte med ålder när man skaffar barn i livet, så länge man är vuxen.

När vi bestämde oss för att behålla det som var i min mage var att:
  • Vi skulle ha råd med det
  • Vi skulle kunna göra allt som vi har gjort innan tex handla det vi vill
  • Och för att vi ville ha ett barn, inte för att man ska.
Något som gör mig JÄTTE ledsen är dom som bara skaffar barn för att man ska till tillhör! Barn är en gåva som man får. Alla kan inte. Oftast dom som vill såååååååå mycket ha barn kan inte få det. Jag känner några som inte kan få barn så lätt som en annan. Eller jag vet inte om jag kan få det så lätt. Efter som vi inte skydda oss på 2 år och det inte händer något. Jag åkte till Thailand apri 08 och jan 08 börja jag med mina P-piller för jag inte ville ha mens när jag skulle ligga i poolen, sen kom jag hem och sluta med dom. Vi sexa på som vanligt, oj vad händer en bebis. Jag har fått förklarat nu att, efter som i P-piller finns det hormoner så det gjorde att jag blev lättare med barn...
Det jag vill få ut med detta är att.

MAN SKAFFAR INTE BARN, DET ÄR NÅGOT MAN FÅR OM MAN HAR TUR!

Kommentarer
Postat av: Emma med théo

Håller med dig om allt...

2009-10-08 @ 10:36:04
Postat av: osså

Håller med dig. ska enbart skaffa barn om man känner att man verkligen vill ha barn, och även har råd osv. åldern har kanske lite betydelse, men inte så stor. Finns osså många kvinnor som tyvärr använder abort som prevmedel..tänker många gånger på att varje gång de gör abort, så dödar de ett barn.. hemska tanke..

undantag är självklart övergrepp

men abort, ligger väl mognad i att förstå bättre och använda prevmedel

en polare gjorde fyra aborter i sin ungdom..nåt hon ångrar idag..ung o dum?javisst..men idag ser hon fyra små barn framför sig..grymt..men sant..ska inte skaffa barn om man inte är lämplig förälder!

2009-10-08 @ 15:18:39
Postat av: Mamma Lee

Svar till osså: Jag har med gjort abort innan jag fick melwin men då hade jag mimi-piller och dom kan man visst bli gravid med. Jag var ändå 17 år nästan 18, hade Niklas och han tjänar bra. Men jag kände att jag var inte mogen för att få ett barn då, visst jag ville ha barn men samtidigt så kände jag att det kommer inte att funka. Därför gjorde vi som så att vi bestämde oss för att göra abort. Och det är jag glad över idag att jag gjorde. Jag vet vad jag har gått igenom nu med Melwin, och då när jag var 17 då ville jag festa och ha kul. Men nu vill jag vara med min familj som jag har fått. Jag är så stolt över mig själv!

2009-10-08 @ 20:15:05
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: fast endå

fast endå..man undrar ju ibalnd hur de liven skulle sett ut..

men är ju absolut var individs egna beslut..

och man vet bäst själv, o står för sina egna val.

kul du är stolt med val o liv i livet!

2009-10-09 @ 09:06:54
Postat av: annelie

jag håller med dig.

Det är sjukt sjukt jobbigt.. Dem säger till en att inte tänka så.. men när en människa kommer som inte kan ta hand om sitt barn och säger jag är gravid...jag ska behålla det.. så kan man inte hjälpa det.. men vad faaaan.. och det är lika hemskt när dem kommer och säger.. jag ska ta bort det... dem har barn sedan innan och ändå väljer dem att kasta syskonet i spannen.. nää.. jag kan inte hjälpa det.. de människor som inte tar vara på det mest fantastiska här i världen.. det borde vara dem som inte kan få några.. i allafall tills de mognat till sig. fucking orättvist.. jag kanske låter hemsk men så känner jag.. vet att jag inte ska men så är det och jag kan inte hjälpa det!

2009-11-22 @ 23:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0