Höj 30kr/kg på griskött!

Jag gick in på sidan http://ettlivsomgris.se/
Ville läsa om det som dom har gjort och alla bilder. Det är jätte hemsk att djuren får leva så här.
Jag och Niklas prata just om detta härom dagen. Vi behöver inte gå så långt mer än till Niklas pappa. Han är köttbonde i en liten skala. Djuren har det jätte bra, en jätte stor box där dom är ett par stycken som gå tillsamman. Det var som jag sa till Niklas att hade din pappa fått bättre betalt hade han lagt ner mer pengar på djuren med.

Vi som köper köttet och betalar nästa inget för det, det är vårt fel att djuren lever som dom gör. För alla handlar om pengar, allt handlar om att få det att gå med vinst. Och dom få pengarn som blir över på en gris är inte mycket. Sverige betalar så dåligt för tex Galtar och Suggor så dom körs ner till Tyskland, sen kommer som tillbaka hit igen kanske inte alla men en del. Hur bra är det för miljön? Visst det är bra för Niklas han har jobb. Jag har pratar mycket med Niklas pappa om det hära med att ha djur om det är någon vinnst. Först ska du köpa en kalv, sen ska den bo och leva i (om jag inte minns fel) i 13 månader. Han sa att det blir ingen stor peng tillbaka. Men det är inte klokt. Han lägger alltså minst 3 timmar varje dag för att tahandom sina djur. Och så får man inget tillbaka!

JAG RÖSTAR FÖR ATT HÖJA PRISET PÅ ALLT KÖTT!!! :) FÖR DJURETS BÄST!
SLUTA ÄTA KÖTT TÄNKER JAG INTE!



Jag med en av svärfars tjurar!



Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Två stycken..

2009-11-29 @ 21:37:51
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Okej.. ja jo men dom har ju inga boxar att hyra ut så.. hela stallet är proppfullt nu.. PLUS att dom har två elr tre märrar som ska ha föl........ Nu står två stora hästar i SAMMA box !!!!

2009-12-02 @ 01:21:16
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Japp två stora hästar i en liten jäkla box i mellanstallet.. Den första till vänster (sett från foderkammaren)... Va kan den vara typ 3x3 m knappt..



Jag är av naturen att man har inte mer än en häst i en box.. OM det inte är föl och mamma..och då ska fölet flyttar ur boxen när dom nästan är ett år.. men ja.. alla lever ju inte i den världen..host,host

2009-12-02 @ 20:41:13
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0