Melwin har VÄRLDENS bästa mormor!

Idag känner jag mig som världens SÄMSTA mamma.. Vi var ute i garaget och hade lagt Niklas mobil i sängen till Melwin och så hade vi min mobil så vi kunde höra han när han vakna. Det har funkat jätte bra innan. Jag hade snäckan i örat så jag var säker på att jag skulle höra han. Vi hade varit ut i 20 min så jag skulle gå in och kolla till han, men så kom Niklas lillebror så han gick in. Sen kallar han på mig jag gick in då håll han i Melwin då hade han kommit under kudden (han la i vår säng) han var JÄTTE ledsen. Och mobilen hade kommit under täckte.

När jag fick han i min famn kom tårarna. Jag känner mig som en hopplös mamma. Hur länge la han där och var ledsen? Jag sa till sambon att NU ska vi köpa en babyvakt. Men det har funkar att göra så med mobilen innan, men nu ska vi köpa en sådan. Och hädanefter få han följa med ut fast han sover. USCH! Jag är fortfarade ledsen över det, Niklas sa att det kan väl hända alla. Visst det kan det säker, men ändå. För den känns ändå att mobilen är säkrare än en babyvakt. Nu sover han i sin vagn han.

Niklas har kört och jobbat gjorde det vid 14 tiden, tråkigt värre. Igår var vi hemma hos Martina och Björn jätte fint hus bor dom i. Men det var lite läskigt ute på landet och mörkt. Jag som är NÅGOT mörkrädd. Det blev inte bättre att Martina berätta att där hade varit en knarkare på deras tomt för någon månad sen. Björn visade bilder på hur det såg ut när dom köpte huset, fint var det iaf inte. Deras kök gillar jag jätte mycket, eller jag gilla hela huset. JÄTTE fin.
Melwin gillar nog när vi träffar våra vänner för där är alltid någon som ska hålla han. Det är jätte roligt att ens vänner gillar barn det gör allt mycket lättare då. Jag hade jätte trevligt, men vi kunde inte stanna så länge. Vi kom på att skötväskan stog kvar där hemma och Melwin ville ha mat. Så det var bara till att snabba sig in i bilen och köra hem. Men denna gången var det inte mitt fel att vi glömde den för det var NIKLAS!

Som vanligt skulle Niklas hålla mig vaken halva natten. DRYGT!

I morse när Melwin vakna tänkte jag bara inte REDAN, jag ville sova mer. Men då hade visst Niklas redan gett han mat och bytat blöja. Duktig Niklas, han kan bara han vill. Det var lika bra att gå upp då, Niklas var sur och han skulle minsan inte gå upp. Jag hann hämta in ved sen kom han. Vi har fixat ute i vedbon för nästa helg kommer det 8 kubik ved och det ska läggas in med, tråkigt. Jag som ville till Vellinge blomman men det blir nog så med. JIPPY!

Niklas ska jobba jätte mycket denna veckan han ska köra 3 runder och med andra ord är han inte hemma så mycket, så på tidags ska vi köra och lämna Melwin till mamma sen kommer mamma med han på onsdag. För när Niklas jobbar så mycket så orkar jag inte. Och jag känner som vanligt varje vår att jag mår inte så bra. Jätte jobbigt. Men Melwin känner sin mormor så pass så det känns inte fel att lämna han till mormor.

Här kommer lite bilder!



Melwin håler i ratten när vi var med i Tyskland. Resan gick jätte bra. Melwin anpassa sig till när man skulle sova fast det var på kvällen då han brukar vara vaken.



Nästan ett leende!



Ligger och myser i mammas och pappas säng



I fredags när jag och Melwin var ute och gick det fina vädret



Medans jag gick och blev varm la Melwin och sov så gott



Mycket fin bild i vårsolen



Ligger och busar på skötbordet



Nu har jag ändrat det igen, tror nästan att jag ska ha det så här



Skönt att sova, det tycker mamma med för då kan hon BLOGGA!


Kommentarer
Postat av: Petra

Det kan hända alla att man råkar ut för nåt sånt, men visst känns de förjävligt.. men se de positiva i det, han kom inte till skada =) Va söt han är =) så mkt hår =) va fint du hade i ert "finrum" eller vad det kallas =) vill oxå bo i hus istället för en trång ful lägenhet

2009-03-23 @ 21:17:24
URL: http://pesp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0