En lång dag blev det idag!

Mamma sov hos mig inatt eftersom att Niklas var och jobba. Det kändes jätte skönt att ha mamma här. Sov som en stock hela natten, ja det sa mamma med. Jag snarker jätte mycket nu. Det var bara lite i början när jag blev gravid men nu eftersom tiden har gått så blir det bara värre och värre. Det är till och med så att Niklas har fått gå in och lägga sig på Melwins rum för han inte kan sova. Lite tråkigt att vi inte kan sova tillsammans, men jag kan inte hjälpa det! Niklas kan gått få igen för alla åren han har snarkt mig i örat någon gång är det min tur med!

Jag åkte med mamma i till Ystad efter som jag skulle vara hos barnmorskan idag kl 10.00 jag fick en ny idag igen, för min vanliga barnmorska är i Thailand. Jag gillar inte alls henne den nya. Jag har minskat jätte mycket på min rökning, röker runt 10 ciggaretter om dagen och det tycker jag är mycket bättre än 20. Jag var så glad för jag har minskat på det, jag säger lite stolt att jag har minskat med halva. Då säger TJÄRRRRRRINGEN att det är bättre med inga alls. Då tänkte jag bara jaha här känns det som att man gör något bra. Tack för uppmuntran! Jag tror inte att hon hade fått till det på länge eller så har hon ingen gubbe som vill ställa upp!
Fick en ny tid till min vanliga barnmorska med den 3/2 men jag hoppas att jag SLIPPER gå dit! Hehe. Det gör inget om Melwin är ut då! Jag blir inte ledsen precis.

Fullgångna veckor: 38
Symfys fundus mått: 36 cm
Blodtryck: 100/50
Fosterläge: Fixerad
Bebisens hjärtslag: 140 slag/min


Efter besöket hos sur tanten så ringde jag Annelie, och var tror du inte att hon gjorde? (sov) Haha. Hon är så rolig när man ringer till henne nu, hon tror att man är på BB hela tiden! Men det önskar jag att jag hade varit med. Man kan inte få allt man vill, TYVÄRR! Jag gick hem till Annelie en sväng, det var riktigt trevligt för idag var där inte 500 andra. När där inte är 500 andra så betyder det att man kan pratar med Annelie och att få pratar själv med henne händer inte för ofta.

Niklas fyller år på måndag (23) år GAMMAL, sen är det bara 7 år tills han är 30! Det gillar han inte alls att jag säger det till han. Man måste få retas lite med. Kan inte gå runt och vara allvarlig hela tiden, då skulle allt vara jätte tråkigt! Vi har sagt att vi inte ska köpa något till varandra men man kan inte låta bli, så jag gick till Dressman för att se om där var något. Men det var där inte, så jag får hitta på något annat till han. Inte för att jag vet vad jag ska köpa. Han har allt, kan inte komma på vad han vill ha. Jo han vill ha en filmkamera men det är svin dyrt.

Nu är det bara 8 dagar kvar tills det är beräknat, men som det känns nu är det sten dött. Känner inget, hoppas att det börjar nu i helgen för Niklas är hemma. SKOJA inte vad jag är trött på alla som fråga om där är någon bebis, eller alla som skiver på msn: JAG TRODDE ATT DU HADE ÅKT IN! För fan jag säger nog till när han är ute. JAG LOVAR, sluta och tjata om det HELA tiden. Håller på att bli galen. Snart ska väl folk börja ringa och sms med. Skulle inte förvåna mig. Så snälla alla TJATIGA människor SLUTA! Jag kommer att skiva på min msn när jag har åkt in!

I morgon ska vi hämta vagnen med tillbehöver och bilstolen, ska bli skönt att få hem det! Hoppas bara att där är öppet efter som där var rån idag. Det skulle inte förvåna mig om vi ska ha otur att där är stängt bara för att vi ska hämta den. Jag som längtar så efter att få hem allt. Jag kanske ska ta och packa väskan med som jag ska ha med mig till bb. Känns som att det börjar bli tid för det, så man får allt med sig. Ladda min kamera kanske jag med ska göra. Så Niklas kan ta bilder, ja det kanske bli mamma. Men men...

Magen i v.38

Magen i vecka 38 (38+3)




Kommentarer
Postat av: Anonym

10 cigaretter är alldeles för mycket! Din son har ju haft nikotin och andra gifter i kroppen HELA TIDEN! Det är bättre att få en barnmorska som säger sanningen än en som inte vågar säga hur skadligt det är! Och att du försvarar det med att du faktiskt BARA röker 10 istället för 20!



Vill man så kan man oavsett hur svårt det är!

2009-02-07 @ 00:37:17
Postat av: postat av??

det är riktigt som du säger.. men så för det.. osynliga du..

och lee..du var duktig men du hade kunnat bättre..eller hur ögonbrynet. puss annelie

2009-02-12 @ 00:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0