Usch var dålig jag har varit på att skiva!

Det har hänt lite sen jag skerv sist!
I måndags hände det inte allt för mycket, inte mer än att det började att snöa när vi skulle gå och lägga oss. Men jag trodde inte att jag skulle vakna upp till 10 cm snö.

Tisdagen började redan kl 05 på morgonen, Melwin och jag skulle följa med Niklas i lastbilen. Melwin första tur! Och lååååångt i från den sista!

Det började inte så bra, 50 km/h till K-stad. Vi skulle vara på första gården kl 07 vi var där kl 08.10. Melwin sov hela vägen dit, han trivdes bra i lastbilen om man säger som så. Sen körde vi till Ekeby det ligger ca 30 mil i från Tomelilla, som tur var så slappa vi köra ut korna till den gården som dom skulle till. Det var en annan som gjorde det annars hade vi varit mer sena. Jag la mig för att ge Melwin mat sen somna jag med, haha. Vakna när Niklas sa att vi ska köra nu, behöver du kissa eller? Helt yrvaken, tog jag mig ut. Sen var jag vaken hela vägen hem. Det var jätte bra väder där uppe, men när vi kom till Degeberga så blev det alls sämre. 55 km/h till Tomelilla. Tur att min gubbe kan köra!

Vi var hemma kl 20.00 igen, Dexter och Texas blev något glada när vi kom hem. Vi fick i oss lite mat, sen var det dags att sova. Niklas var jätte trött när jag hade duschat och gick upp sov Niklas och Melwin redan. Jaha tänkte jag det var den god natt pussen. Niklas snarkte som FAN! Jag kunde inte somna. Kl 03 vakna Melwin och ville ha mat och en ny blöja det vara bara till att göra som han ville!

Jag hade ställt kl på 09 för vi skulle vara på BVC kl 12 men jag bara snooza hela tiden så kl 11 gick jag upp, då var Niklas i sina drömmar. Melwin sov som en stock han med. Vilka killar jag har!

På BVC visa det sig att Melwin växer så det knakar, han väger nu 3940 gram han vägde 3515 gram när han föddes. Så han går jätte bra upp i vikt, duktig kille jag har! Han är nu 56 cm lång när han föddes var han 52 cm lång. Inte klokt vad han har växt på 2 veckor. För idag är han REDAN 2 VECKOR! Tiden går jätte fort.

Niklas skulle vara hemma till kl 14.15 men chefen ringde när vi var på BVC och sa att han fick köra redan kl 13.00 för båten som dom skulle åka med hade gått i sönder. Usch tråkigt att han skulle köra och jobba. Det är inte alls roligt när han kör. Dexter börjar bråka direkt när Niklas har lämnat infarten. Så Niklas har ÄNTLIGEN insett att vi inte kan ha kvar Dexter. Det är jätte tråkigt för jag ÄLSKAR Dexter men det funkar inte. Tråkigt nog!

Pappa har varit här idag och hälsat på, kul med besök när Niklas inte är hemma. Det var bra att han kom med så kunde jag gå ut och leka med Texas och Dexter!

Nu ska jag pratar med tant!



Dexter



Dexter



Melwin första gången i babysittern!



Melwin sover gott i lastbilen!



Mysigt att sova när det gungar!


Kommentarer
Postat av: tant

tråkigt at höra om dexter.. men ahn får det bra hos någon annan med. han är en härlig hund vem kan INTE älska han.

puss

2009-02-14 @ 00:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0