Tomtar sökes i Tomelilla


Publicerad: 29 april 2009, 13:15

Senast uppdaterad: 29 april 2009, 13:23

Tomelilla
En personbil med en jultomte vid ratten och en annan på passagerarplatsen har väckt uppståndelse i Tomelilla. Tre polisbilar har kommenderats till samhället och kör nu runt och spanar efter bilen. Det finns misstanke om att det kan röra sig om rånare.

Det är inte så länge sedan EM möbler rånades av maskerade män, de hade dock inte tomtemasker.

– För att vara på den säkra sidan har vi varit runt och informerat bland annat bankerna i Tomelilla så får de själva höja säkerheten om de vill, säger Ingmar Andersson och Mattias Andersson från polisen i Ystad.

På Sparbanken Syd låstes dörren och en av de anställda stod och släppte in och ut kunderna.

– Vi kommer att finnas här i samhället och köra runt ett tag till, säger ystadpolisen.

På Torget sitter som vanligt ett par män och ventilerar det som händer i byn och de har själva sett bilen.

– Jag kommer inte ihåg vad det var för bil men jag kan säga så mycket som att den hade ett stort paket på taket. Och jag tror det var två killar som satt i bilen. De vinkade så glatt och igenkännande till ett par tjejer de körde förbi. Så jag tror det är ett jippo av något slag, säger en av Torgets stammisar.


Haha, undra vem det kan vara... Jag får be Chris om en bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0