Varför inte vara ärlig??

Först vill jag tacka alla som skiver till mig, båda dom som är trevliga och dom som är minder trevliga. Men ibland kan man behöva någon som säger något otevligt till en för att man ska tänka efter. Det är många som skiver till mig att dom gillar mig för min ärlighet. Men varför inte vara ärlig? Vad tjänar jag på att vara oärlig igentligen?

Inget, inte något alls. Man förlorar bara på det. Jag tror mycket att jag inte har några ovänner pga av att jag säger precis vad jag tycker och tänker. Visst ibland kan det uppfattas fel, men oftast fattar folk varför jag säger det. Dom tänker efter och sen blir det bra igen.

Har alltid fått lära mig av mamma att ärlighet kommer man längst med, och efter som jag har bara bott tsm med mamma alltid så är det bara mig det har fasnat på.

Kursen jag går på, såååå¨mycket jag har lärt mig på denna korta tiden. Små simpla saker som kan göra livet mycket lättare och vardagen. Som tex, om en person är virrig. Istället för att säga du e virrig, kan man som en sån sak säga att Du e lite virrig idag men det kan jag också vara. Det låter fan så mycket trevligare. Bara som en sån sak. Och det hära går jag och tänker på hela tiden också försöker att prata på ett annat sätt. Just nu pratar vi om konfliktlösningar, och det är något som jag BEHÖVER just nu. Så det känns som att denna kursen kom precis i rätt tidpungt!

Kursledaren vi har han är helt underbar, det känns som han verkligen bryr sig om en. Och inte bara om vad man vill jobba med utan även hur man har det annars. Och det känns jätte skönt.

Jag har iaf valt min tråd, och det känns skönt. Men just nu känns det långt borta men jag ska jobba stenhårt för att det ska bli så.

Tillbaka med det hära med ärligheten.

Visst det har hänt att jag ljuger, men oftast är det vita lögner och eller så talar jag bara minder sanning. Men när det händer är när jag mår dåligt. När jag är nere i en svaka och orkar inget, det är precis så att jag orkar med mig och Melwin. Och det är oftast då jag känner mig osäker och gör en massa som jag inte ska göra. Som tex dumpar Niklas. Det är precis som att vettet försvinner och jag blir en annan människa. Det är jobbigt när det blir så, jag hatar det själv. Jag vill inte att det ska bli så, jag vill vara den Lee jag alltid har varit. Men detta är något som jag också jobbar med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

KämpA på tjejen ;)

2010-12-16 @ 06:57:55
Postat av: Anonym

Glad för din skull Lee, hela livet är faktiskt en skola om man är öppen för både beröm o kritik,så lär man sig något hela tiden, o om man,som du förstår det,har man tagit ett stort steg till att få ett bra liv.

Kram

2010-12-16 @ 10:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0