Starta eget!

Jag har funderat länge på att  om ett barnvänligt cafe skulle funka i Ystad.
När jag säger barnvänligt så menar jag, barn från 1 månad till 7 år.

  • Inga farliga saker på lång höjd
  • Bollhav
  • Lek hörna, men alla möjliga leksaker
  • Priser som passa mammor och pappor
  • Barnvangs parkering
  • Barnen ska trivas lika bra som mamma och pappa!
  • Eftersom många nyblivana mammor tänker på viken, så får man ha bra mat!
Men ska man öppa det så MÅSTE det ligga på gågatan annars tror jag inte att det kommer att funka. Man måste ha en stor lokal för att det ska gå. Jag får väl börja skissa på vad allt kommer att kosta, kolla upp om det finns något intresse för ett barnvänligt cafe i Ystad.

Skulle du som mamma/pappa/mormor/morfar/farmor/farfar besöka ett barnvänligt cafe?
Ett cafe men normala priser?
För vem vill bli rånad för att man ska ut och fika?


Kommentarer
Postat av: Anonym

dream on

2010-04-27 @ 14:52:56
Postat av: Lee

Anonym:



Varför ska jag det?

Drömma kan man göra, men det är bättre att se till att det bli så!



POSETIVA JÄVEL!!!!

2010-04-27 @ 15:52:47
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Petra

hade helt klart gått dit =)Velat starta sånt aslänge men för feg, vågar inte chansa...

2010-04-27 @ 18:08:17
URL: http://pesp.blogg.se/
Postat av: Petra- Mamma till Melvin!

Absolut hade man gått dit...

2010-04-27 @ 18:39:11
Postat av: Marie-Loise

Det hade säkert funkat. inte bara för föräldrar med barn som oxå ska trivas på ett cafe men även till studenter. och dem som har försörjningsstöd..alla vill vi kunna gå på en GOD FIKA utan att bli berövade alla sina pengar :)



och ett tips är att om du är arbetslös så får du hjälp från arbetsförmedlingen i en sorts försörjningshjälp under tiden du öppnar ditt nya företag. vet inte riktigt hur det går till men kolla inne på arbetsförmedlingen o se om du kan hitta info:n eller gå ner o prata med dem..

2010-04-27 @ 23:05:31
URL: http://withanattitude.blogg.se/
Postat av: mormor

Tanken är god,men det får man räkna mycket på,det gårväl bra så länge du får stöd.Men tänk dig vilket jobb du har framför dig.skaffa dig en arbetslivserfarenhet först Lee.Kram mamma

2010-04-28 @ 19:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0