En till underbar dag i Ystad!

Det var meningen att jag och Melwin skulle åka med bussen kl 08.22, jag var visst trött vakna kl 08. Kände att det hinner vi inte. Vi fick ta tåget i sället, gick ner till Tomelilla på 18 min, det går fortare och fortare! Först blev det lite fika hos Annelie, Indra var och så där. Melwin skulle på och pussa på Indra hela tiden. Det fick bli en sväng till Lindex och HM med, såg fina kläder till Melwin, men vi ska till Ullared sen så det är dumt att handla nu.

Vi hade lovat Indra att vi skulle till lekplatsen så vi gick dit. Här kommer lite bilder där i från!


Indra, Natta, Melwin


Söt nosarna


Gå, klättra


Älskade!

Efter lekplatsen, begav vi oss Dianas och fika lite. Melwin börjar med att han ska riva ner duken. Blev lite macka och cola. Melwin var jätte trött han gillar inte att sova i vagnen så vi gick till Annelie så han kunde sova i sin säng. Han fick sova, vi fick lite lugn och ro. Mat skulle vi med ha Annelie och jag cykla upp till Willys, det var roligt. Vi har en massa skit för sig, det var inga damcyklar vi hade det var dampcyklar. Hemsk cykel jag fick tag på!

När vi kom tillbaka så hade jag lovat Mamma att jag skulle hjälpa henne med gardinerna hon fick fönsterna putsade idag. Och mamma orkar inte gör det så jag gick upp och hjälpte henne. Jag fråga om jag fick ställa sakerna i fönstret som jag ville det fick jag. Mamma har en jätte fin blomma (vill ha) den fick vi planera om, men rötterna hade växt fast i krukan så vi fick göra så här:




Mamma blev jätte nöjd med fönstret, nu är det inte så rörig i det!

Annelie fixa till JÄTTE god middag idag, MUMS! Kyckling, klyftpotatis, sås och sallad. Svin gott, känner av det inu. Pappa kom och hämtade mig och Melwin, skönt att åka hela vägen hem! Nu när jag kom hem fick jag ett ryck, rensat i källaren IGEN, 2½ sop säckar som Annelie ska kolla om där är något hon vill ha. Men jag har bara tagit halva källaren. Ska ut med djuren en sväng ner om tvätten, sen blir det kudden. Ska fixa lite här hemma och morgon sen är det fest på kvällen med Annelie <3

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0