Fredagen

Melwin har fått en dålig ovana att vakna redan kl 07, men idag somna han om igen i våran säng och sov till kl 8. Men jag ville inte gå upp då så han fick snällt ligga kvar i sängen till kl 09.30 HEHE vilken snäll mamma jag är. Men här är det JAG som bestämmer. Vi gick upp och gjorde det som man alltid gör på morgonen.

En vanlig morgon för mig:

* Klär på oss
* Ut med hundarn
* Hämta ved
* Tända fyr i spisen, lagom kallt när man kommer ner på morgonen när det är bara 18 grader
* Damsuga

Sen kan man äta frukost!

Jag packa ner Melwin i vagen och gick med rally fart till Tomelilla, skulle möta Sanna & Petra. Lotta skulle äntligen få liggstödet som hon köpte av mig så nu ligger det inte i vägen mer. Sen blev det en sväg till systembolaget. HAHA Sanna måste se gammal ut för hon behövde inte vissa leg, men det fick jag så jag ser ung ut i nu det är skönt! :D Det är nog 5 gången jag hadlar där, det är ju dumt eftersom gubben kör tyskland varje vecka. Så klart när man är nere i by måste man gå till Bo Ohlsson. Men som vanligt hade dom inte det jag skulle ha. Ica nästa och dom hade det inte där i heller, med tillbehören till pastasalladen som jag ska fixa till i morgon hade dom. Spelbutiken fick bli nästa offer om dom hade det jag skulle ha med NÄ! Så dår var sista chansen Coop, JA jag hitta lite i af. Vi var en sväng på babyhörnan med och jag köpte skydd till hjulen på vagnen för visst är det roligt att damsuga men inte HELA tiden, så nu slipper jag det!

Sen gick jag hem igen, då kom pappa när jag nästa var hemma. Han skulle köra till kyrkogården till Farmor och Farfar. Så jag och Melwin hängde på. Där såg likadant ut som alltid annars, inget som var ändrat precis. Dom bjöd på kaffe inne i kyrkan, och sen prat glad pappa som jag har skulle babbla en massa. Melwin tycket inte att det var sååå kul. Långt om länge fick jag han där i från. Vi körde inom byn (Smedstorp) det var invigningen av ÖSTERLEN LYSER där idag, jätte fint ahde dom gjort med en massa mmm kommer inte på vad det heter, men levandes ljus som man har ute. Och på vägen hem fick jag en JÄTTE bra ide. Barnmatsburkar och ståltråd kan inet bli bättre! Ett värme ljus i burken och sen hänger man upp det i trädet, JÄTTE fint blev det.

Thaiwok har magen fått idag, Janni och Pappa åt här. Dom gilla det så det var ju toppen. Mat kan jag laga, hehe. Just det Melwin ÄLSKAR lax, potatis och ärtor han åt som en gris härom dagen det avr poppis. Men det är ju så gott. Titta på idol, jag gillar TOVE och REZA dom är grymma som fan. Snart kommer mannen min hem, blir kudden snart så jag orkar med att FESTA loss i morgon, medans Niklas och Melwin är hos Björn och spelar tvspel :D



Melwin i kyrkan



Farmor och Farfar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0