En som ville veta!

En läsare som ville veta om jag jobbar och tjärnar egna pengar.

Jag börja jobba när jag var 14 år, slet som ett djur för 50 kr i timmen på en gård. Jobbar där tills jag var 15. Efter det flytta jag till behandlingshem där vi hade något som kallades för flitpeng 25 kr i timme. Då fick vi klippa gräste, skotta snö, måla huset, hugga ved, lite sånt som behövs göra. När jag se flytta hem igen gick jag i skolan. Sen börjar jag och praktisera i stallet i svarte och där fick man inte för mycket pengar, det var igenom skolan så jag hade ca 1500 kr i månaden och jobba 160 timmar i månaden. Efter det har jag bara haft strö jobb lite inom vården. Innan jag blev gravid läste jag på komvux, och då hade jag studielån. Men jag har väl sökt ca 4000 jobb sen jag gick ut skolan. Men ett jobb är svårt att få när man inte har körkort och en halv hästskötare utbilding! Men körtkort ska jag ta när Melwin börjar på dagis och sen hoppas jag på att jag kan få ett jobb, önskar att få jobba på en gård så väl med hästar, kor eller grisar. Älskar att gå runder i ett stall och slippa ha en chef i röven hela tiden. Eller jag bryr mig inte vilket jobb jag får bara jag får ett jobb och egna pengar! Men jag vet att Niklas kommer inte tycka att det är så roligt, men det får han ta. Han vill ju att jag ska gå hemma. Men det vill inte jag. Det tråkigaste är att när jag börjar att jobba så kommer vi bara att ses en kväll mitt i veckan, sen kommer det att vara lördag och söndag. Tråkigt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kämpa på! ser att dom söker folk till ko/gris stall lite då och då

2009-10-20 @ 22:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0