6 veckor som mamma!

Tiden sen Melwin kom har både varit underbar och jobbig. Jag önskar att jag hade stannat kvar på bb någon dag till. Men jag skulle väl visa att jag var stark och klara att åka hem. Finns inte så mycket att göra åt det nu. Första tiden sen vi kom hem med våran guldklimp var ganska så jobbig innan man kom in i vardagen. Att ligga på soffan och amma var jätte skönt och mysigt, att ge sitt barn mat att man hade maten med sig hela tiden var helt perfekt. Tyvärr så vara det inte så länge 3 veckor gick det sen gick det inte mer. Jag trodde inte att jag skulle ta det så hårt att inte kunna amma men det gjorde jag, än idag 3 veckor efter jag sluta och amma mår jag dålig av det och tänker ofta på att det inte gick mer.

Att vara mamma är inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Jag trodde att man inte skulle få tid över till annat, men se nu här sitter jag och skiver. Man hinner mer jätte mycket annat med, som tex tvätta, städa, lata sig och mycket mer. Att behöva vakna på natten är inte så jobbigt. Melwin sover bra om nätterna, i natt vakna han en gång kl 4. Så det är jätte skönt. Ikväll när Melwin har somnat ska jag ta mig en lååååååång dusch och det ska bli så skönt! Melwin sover på soffan nu, han fick mat och ny blöja sen somna han igen. Han gillar att sova. Han har blivigt jätte stark i sin nacke, och sina ben han vill står upp hela tiden det är jobbigt att hålla han eftersom han väger över 5 kg nu. Stl 62 börjar bli litet men det går nog en tid till hoppas vi!



Frida har koll så att Melwin sover som han ska!



Tuva och Melwin!



Världens sötaste HEMI!



Jag och Tuva!



Melwin och hans mormor



Ja för en busunge är han!



Nosen tillhör Texas!



Melwin med sin glada mamma!



Som han kan!



En st Melwin och en st Niklas

Kommentarer
Postat av: Petra

Känner igen det där med amningen. Jesper föddes ju iofs ca 10 veckor för tidigt så i början va de pumpa som gällde, sen när han orka va de amma m amningsnapp o sonda.. men mjölken sinade lite innan han blev tre månader och de grämmer mig än idag.. skulle så gärna vilja haft närheten som amningen ger men tyvärr får man inse att de inte fungerar för alla.. han blir 6 månader nu 30 mars o mår bra av flaska så det ärs å man får tänka =) hoppas du förstår mig rätt. sålänge våra små liv mår bra så ska vi ju vara glada =) så stor o fin han är, =)

2009-03-12 @ 21:31:52
URL: http://pesp.blogg.se/
Postat av: Mamma Lee

Jag förstår precis vad du menar. Jag trodde inte att man kunde bli så deppig pga av en sådan sak men det kan man visst, och jag är inte själv om det skönt är det. Oj 10 veckor det är inte klokt att dom kan överleva det bara. Starka små barn!

Jag tänker så här att så länge Melwin får mat så han kan växa så spelar det ingen roll om det är konstgjod mjölk eller min. Men visst det hade varit bättre om det var min!

2009-03-14 @ 18:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0