TJOOOOOOHOOOOO!

Idag är det en glad och trött Lee som skriver!

Har tittat på slut debatten nu i för eu-valet som jag så klart ska gå och rösta.
Vissa säger att det inte är lönt, men det är KLART att det är lönt.
Röstar man inte så kan man inte klaga sen i heller.
Jag har bestämt mig för vem jag ska rösta på.
Det blir socarna som vanligt, tyckte att det var bäst!

Hoppas inte att Kristdemokraterna vinner för dom vill sänka alkohol kvoten till:

1 lite stark sprit
1 lite vin
10 lite öl

Känns inte som att det är så lönt att åka till Tyskland då.
Dom tror att det kommer att göra så ungdomar inte dricker så mycket.
Men det var som han i från junilistan sa att är det inte bättre att få tag på dom som håller på med drogor och människohandel?
Jo det kan jag tycka i alla fall.

Dom som sitter i EU har en lön på 54.000:- + Resekostnader.
From den 14/6 höjs den till 80.000:- hur normalt är det?

Är man sen egenföretagare i Sverige så ska man betala 50% i skatt.
Tjänar du in 100.000 till ditt företag, ska statten han 50.000:-
Är detta normalt?
Nej, så kan det inte gå till.

Jag önskar att vi hade haft ett samhälle som i USA!
Bättre att betala lite i skatt och ha försäkringar i stället.
Då kan man välja vad man vill använda sina pengar till.

Hur är samhället när vi är 70 år?
Skriv gärna vad du tror!

Kommentarer
Postat av: ellenore

klart jag läser din blogg.. måste ju följa ditt lilla livs utveckling:) altid lika kul.. och sedan följa ert hus utveckling också....



Jag fick min blogg av en tjej som gjorde designer.. nu tar hon nog betalt för dem.. där brukar finnas folk som lottar ut designer. jag vann en sådan en gång:) anmäl dig på sådana, de finns lite överallt.



min gosse är 17 månader nu. tiden går såååå fort..

såg att du skulle till sommarnatta:) det behöver man ibland.. få komma ut och bara vara sig själv för några timmar. Alltså Lee och inte mammalee...

hoppas du får det jätte trevligt..

2009-06-05 @ 12:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0