Jag och min syrra driver med varnadra

LEE
Hej syster Yster! Jag hörde att du skaffat nakenmarsvin! Vad intressant! Fixar du
kaffe och småkakor till bingot på onsdag? Hans-Åke vann ju guldbonusen förra
veckan, en spann med schampo och en TRISS.

SALLY
Haha. Ja, det skulle varit nåt - ett naken-marsvin! De där icke-lurviga, skrikande
gnagarna klarar jag mig utan. Jag håller mig till mina vandrande pinnar och min
valross! Jag tänkte jag kunde svänga ihop en Karlsbader-fläta till bingon - bara
du tar med "tuschplupparna" så är kvällen räddad. Men attans, det var härliga
tider när Loket var programledare! Den gamle skojaren! Hade jag varit singel så
hade jag nog lagt in en stöt. Ja nä, nu kallar sängen - håll tummarna för att vi tar
hem storvinsten på onsdag - Årsförbrukning på glödlampor och skumbananer!

_________________________

LEE
Har kollat igenom ditt CV som du bad mig om! Tror du ska ta bort
"symaskinskörkort" och "kan prata med andar" som meriter. Dessutom vet jag
inte om man brukar ha med rubriken "Mat jag ogillar".

SALLY
För sent, jag skickade CV´n idag. Vi får hålla tummarna att jag får det där
Bankdirektörs-jobbet. Swedbank, here I come!

_________________________

SALLY
Förresten, jag pratade med min gode vän, Kungen idag, eller Knugen, som han
gärna kallar sig. Han undrar när vi kommer på middag nästa gång, och bad oss ta
med Alfapet, han har hört att det ska vara ett kul spel - Haha, fan va vi ska knäcka
den jävla analfabeten! Och du, tänk på att ta det lugnt med bruna bönorna innan
nästa gång - satan vad du släppte väder sist!

LEE
Ja vi får se om han lyckas inte för att jag tror det! Men det är så gott med bruna
bönor!

__________________________

LEE
Är det ok om jag flyttar upp din säng från förrådet igen? Tre nätter måste ju ändå
räcka! Vi kan ju tälta om du så gärna vill leka Robinson!

SALLY
Tälta, är du inte klok, skulle jag lägga mig i ett plastigt, vidrigt tält när jag kan ligga här i min Hästen-säng och läsa Henning Mankell och äta jordgubbar. Tror inte det!
Shit! Fan! Jag ringer dig om en stund, måste lägga ner mobilen nu, så dem
inte hör eller ser mig, nu stänger Sova-butiken...

_________________________

LEE
Det var någon som ringde på kapsylsamlingen som du försöker sälja på Blocket.
Han undrade om du var prutbar. Jag förklarade som det var, att jag inte trodde
det eftersom du samlat i hela ditt liv och att det psykiskt var jobbigt nog att sälja den.

SALLY
Va bra sagt, jag går inte lägre än 1.300.670 kr. Jag skrev med VISS prutmån. Hallå
fattar folk inget!!

_________________________

LEE
Hej Snäckan! Jag pratade med Gunnar (från zoobutiken) Han hälsar och tackar
för senast Iallafall, han sa att det går hur bra som helst om du vill ha lax i ditt
akvarium. Det ska vara gravad (coops egna) och det är viktigt att du skär den i
tunna strimlor samt tillsätter 1-2 tsk grön karamellfärg. Vi ll du sedan att den ska
simma baklänges? Då var det bara att mata den med kaffesump så fixar den det
själv. Lycka till!

SALLY
Strimlad?! Nej fan, det ska vara en livs levande laxa-jävel! Precis som Runar, jag
skaffade han idag, fiskade upp han här borta i ån i Köpinge... Han simmar jävlar
ta maj! Tror han har hemlängtan. Han skiner upp som en sol så fort man går bort
och "knabbar" lid po rudan. Min lille lax... Ahh så grann han är!
Men för att göra det lite enklare för sig, om man inte vill stå där och meta en hel
dag, så kan man ju göra som du säger, köra hän till Coop eller Kvantum och köpa
en gravad jävel, tina upp han lita´ och trycka lite på bröstet på stackarn´och blåsa
liv i fanskapet igen!

____________________________________

Sally: Satan där fick du mig! :-) Hahaha!!

Jo förresten, that reminds me, vi pratade ju lite kring dina hemorrojder förra veckan. Hur har det gått med analklådan?
Klåda i ändtarmen beror oftast på bristande hygien, och jag tror, det enda som hjälper i ditt fall, är T-Röd. Finns att köpa på närmaste bensinmack.

Lee:

Analklådan är kvar i nu, den vill fan inte försvinna det är svin jobbigt. Ska inte pratar om hur det är när man är ute. Vilket helvete jag har! Nu när man betalar vattnet själv tvättat jag mig bara en gång i veckan i samma vatten som gubben, så jag tror att jag har fått det på den vägen. T-röd det är ju det jag dricker varje dag. Men ska jag ta det i anuset då?

________________________________________________________


Hoppas att ni med tycker det är roligt för det gör jag iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0