Blixten blända oss!

Jag och Melwin har varit med på en lite tur med Niklas idag.
Niklas vill att vi skulle följa med, och vi skulle inte åka så långt!
Vi har varit uppe vid Växjö och vänt, ja vi hämta lite grisar med.

Innan vi skulle köra så skulle vi handla mat till Melwin.
Och som vanligt på ICA så hade dom inte NAN 2.
Så idag fick det bli NAN 1 HA tror inte att han dör om han får dricka den i 2 dagar.
På onsdag får dom in ingen.

Jag sa till Niklas att om vi ska med så vill jag ha en vagn till han för det är så tråkigt att sitta i lastbilen hela tiden.
In snabbt som attans på Bo Ohlsson och köpte en PARAPLY SULKY jätte ful men billig 149:-

Fick hjälpa Niklas att strö lastbilen för som vanligt inom lastbils yrket är det stirrigt!
Tur att jag är så snabb så det fick så fort som det gjorde, annars hade Niklas står och strött inu.

När vi hade kört en tid så somna jag som vanligt, haha.
Niklas stanna för vi skulle få tag på Jonas vi skulle mött upp han.
Jag passa på att gå ut och göra vad jag skulle.
Det var jätte fint väder 31 grader.

Lastbilen rulla igen.
Vi hade kört max en min då börjar det renga som fan.
Det renga så pass mycket att vi såg inte mer än 50 meter framför oss.
Blixtra som fan gjorde det.
75-100 meter framför oss kom det en blixt den blenda oss, och när det är så nära en blir man rädd.
Blixten slår ner i ett träd precis framför oss, hela trädet hoppa till sen trilla det rätt över den andra väg halvan.
Fy fan vad jag blev rädd, åskan var precis övanför oss. USCH!
Så nu har man sett det med!
Det var inte så mycket kvar av trädet när vi körde förbi på vägen hem.

Om vi går tillbaka till i lördags när jag var på loppis!
Jag hann gå 50 meter i från bilen sen var det barnvagns mötte som Niklas kallar det.
Jag träffa på Sanna, Theo och Sannas syster barn Tindra en söt tjej hon. Hon tycket inte alls om att höra på "tantprat".
Sen kom Petra, Melwin och Daniel med.
Det är så roligt att man har lärt känna Sanna och Petra, det kan ju inte bli bättre.
I morgon kommer dom till mig och Melwin det ska bli massa MAMMA PRAT!
Medans jag stog och prata med Sanna så gjorde Niklas ett fynd, han hitta en HUKUS PUKOS STOL för endas 50 :- :)
Sen hitta jag en PERSIEN för 2 kr, som sanna fixa billigt till mig :) Tack för det!


Igår måndag var pappa här på besök alltid lika trevligt med pappa, Stefan vad också med pappas kompis.
Innan det av vi på BVC och Melwin fick sin spruta, han var jätte dukitig.
Han blev inte alls lika ledsen som sist, och det var skönt.
Nu väger han 8230 gram och är 70 cm lång!
Stor kille :D
Niklas körde 3 lass till Tippen med en massa skit, och mer är här kvar.
Fattar inte vart allt kommer i från. HAHA!
På kvällen körde vi till Jimmy och Emelie, TREVLIGT!
Jag, Emelie och Melwin bada i deras VARMA pool där var 29 grader det var NICE.
Melwin tyckte det var jätte roligt, han skratta som fan.
Sen blev det lite grillad korv.

Oj vad det blev långt idag, som det kan gå. Hihi..
Här kommer lite bilder!



Det ser gott ut va?



ÅRETS DOPP I VÅR POOL! :D
Det är dumt att ha vit över del.. Man ser fan inte den!



Så kan man kan vara när man sitter i Pappas väska :)



En glad liten skit :)



Niklas städar så jag kan bli rent!



Mamma träff i fredags.
Från vänster: Petras Melwin, Min Melwin, Ann-Sofies Malte.
Undra vad dom pratar om!



Melwin och jag sitter och kollar på fotboll, Sverige - England



När vi var på Ystad festivalen i lördags gick vi in på MAX och tog varsin burgare,
är det detta dom kallar sallad???



När vi hade varit inne på ICA så kom vi ut och såg detta, jag tror jag vet vem det kan vara
GUSTAV ÅKERMAN, och han som ska bli Polis. Jaja!



Melwin i sin nya lastbils vagn! Han gillar den!


Nu är det dags att sova, måste plocka undan lite innan Sanna och Petar kommer kl 12 i morgon! :D

Kommentarer
Postat av: Sofie

Så stor han har blivit =)

2009-07-01 @ 06:43:20
Postat av: LINA - blivande mamma

Fy för vad härligt det ser ut att ha en pool o hoppa i!! Man kan hyra det på saltan i ystad :) Jo det är sant, ska försöka ta någon bild på magen idag i alla fall :)

2009-07-02 @ 08:55:17
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0